• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vad händer om man inte redogör för alla inkomster och utgifter vid löneutmätning?

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Jo men jag har/gör inget utöver en vanlig svenssonlön. På min lönespec står skatt 34%. Ska jag skriva det då? Förstår nämligen inte hur trådstartaren bara har ca 20%. Vad har jag missat...
Är du säker på att det står 34% inte tabell 34?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Du förbehålles 10504 kr, förbehålles =får behålla.

Bag uppfattade ditt första inlägg om belopp etc som att man hade gjort någon sorts betalningsplan, men så var det nog inte. Man drar fullt ut och det råkar ta tre månader. Det kommer dras lika mycket om du får en skuld på 200000 också.


Är du säker????? Så då skulle ja kuna släppa 3 andra grejer med o dom fortfarade drar samma belopp? Dom gör inga nya utmätnings försök då om jag får en större skuld? skulle va så skönt o släppa allt fast palla 3 nya anmärkningar.....nästa nästa månad försvinner 3 st så då har jag 2 kvar.

Uah hur ska jag göra???
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Är du säker????? Så då skulle ja kuna släppa 3 andra grejer med o dom fortfarade drar samma belopp? Dom gör inga nya utmätnings försök då om jag får en större skuld? skulle va så skönt o släppa allt fast palla 3 nya anmärkningar.....nästa nästa månad försvinner 3 st så då har jag 2 kvar.

Uah hur ska jag göra???
Det blir samma belopp även om du släpper fler skulder.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 538
Mottagna reaktioner
12 914
Poäng
9 787
Är du säker????? Så då skulle ja kuna släppa 3 andra grejer med o dom fortfarade drar samma belopp? Dom gör inga nya utmätnings försök då om jag får en större skuld? skulle va så skönt o släppa allt fast palla 3 nya anmärkningar.....nästa nästa månad försvinner 3 st så då har jag 2 kvar.

Uah hur ska jag göra???

Om utmätningsbeloppet och disponibla är samma så ja.
Det finns en teoretisk möjöighet att lägga ett lägre belopp manuellt, om någon har liten skuld som blir betald på 2 ggr så går det så att säga att jämna ut och dra en skuld på 2000 kr med 1000 per månad även om disponibla är 1900 och det rätta vore att dra 1900 och sen 100 kr.

Jag har sett det en gång vad jag kan minnas och gör aldrig sådana enligt mig felaktiga beslut.
Mrn om disponibla och utmätningabeloppet misstämmer så är det så man gjort, men förstår jag rätt så har man gjort som man ska i ditt fall och då är det rätt summa som dras och spelar ingen roll om du har 100 skulder på 4 miljoner samma summa dras ändå
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Tusen tack för alla svar....Får se om jag ska släppa nå mer. Har vivus och 2 andra avbetalnings planer som det går knapert med
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Har jobbat extra två gånger denna månad dock blev de bara några timmar så kanske blir nån tusenlapp efter skatt som jag får extra i lön. Är de något som kronofogden kan se samt mäta ut?

O hur ofta kollar dom upp ens tillgångar/pengar när man har löne utmätning??:/
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 538
Mottagna reaktioner
12 914
Poäng
9 787
Har jobbat extra två gånger denna månad dock blev de bara några timmar så kanske blir nån tusenlapp efter skatt som jag får extra i lön. Är de något som kronofogden kan se samt mäta ut?

O hur ofta kollar dom upp ens tillgångar/pengar när man har löne utmätning??:/

Ja det brukar framgå i svaret från arbetsgivaren.

En gång om år eller lite mer sällan
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Ja det brukar framgå i svaret från arbetsgivaren.

En gång om år eller lite mer sällan


Men vadå kontaktar kronofogden äns arbetsgivare varje månad??:/ ush känna riktigt pinsamt att man satt sig i denna situation men min chef har ej nämt nå om detta så kanske inte vet om de ens. Är ju ett stort lönekontor som har hand om lönerna i kommunen..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp